2008-08-25
 00:30:51

Cykeltur och grodföda

Det blev en lång och härlig cykeltur i eftermiddagssolen. Totalt cyklade vi 22,7 km (enligt cykeldatorn). Till M:s pappa och tillbaka. Inte så illa :)


Så här såg vi ut idag


Jag med min fina hoj


Solsken och fluff

Sedan skulle vi grilla, men det blev inte så lyckat... Dagens heta tips: grilla inte laxfilé på engångsgrill. Speciellt inte vid tidsbrist och hunger efter att ha cyklat långt med lite mat i magen.

De är nog mer anpassade efter korv och liknande. Så det slutade med att vi gick in och använde grillstekpannan istället. Resultatet blev inte så dumt iaf :)

En mindre trevlig sak på hemvägen var att jag råkade svälja en fluga. Det är inte första gången det händer men det är inte trevligt precis! :P Hyperventilerande av utmattning i slutet av en uppförsbacke, skulle jag ta mig ett djupt andetag och... gulp! Nånting satt fast i min hals! Panikslagen höll jag mig för strupen och försökte harkla upp eländet. Just då valde en tokig gubbe att stanna sin cykel för att prata med mig. Jag stod mest och harklade och hostade som om jag kämpade för mitt liv medan han pratade på om att "Kämpa för miljön!" och liknande, utan att ta minsta notis om mitt beteende...

Då insåg jag att jag verkligen håller på att förvandlas till groda (tyvärr inte till prins/prinsessa):

Roade mig med photoshop + ritbräda lite ikväll. Detta är faktiskt min premiärbild med brädan. Hade dock tänkt att göra en snabbskiss mest för skojs skull, men min dumma laptop valde att strejka o stänga av programmet var femte minut, så jag fick göra om allting... Men till slut så blev det en frog till froggen :)

Nu ska jag sova... Och vi som skulle lägga oss tidigt ikväll... Nattinatt ♥


Åsa

Haha, vilken gubbe du råkade på! Och där stod du och hostade fluga, stackare :(



Tack för pepp :) Är väldigt nervös nu, mindre än två timmar kvar. Bara jag kommer upp dit så löser det sig nog, jobbigast känns det om jag får börja köra tror jag... Tror dessutom att det blir full bil upp, så det är inte bara jag, läraren och en i baksätet, utan fullt baksäte tror jag :( Hoppas jag har fel! Ska tänka på dina ord, man kan inte göra fel. Och det är snart över. Puh. Kram



PUBLICERAT: 2008-08-25, 09:14:26 | URL: http://smasaker.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: