2008-12-21
 12:42:17

Fjärde adventsdepp

Jag börjar bli trött på att gå runt och känna mig deppig nu, att ha svårt att finna mening i saker och tryckas ned av det där tunga som kommer över mig. Till viss del beror det på att saker som hände förra helgen, men också hela känslan av jul - stress, samvetskval och ångest. Jag ska fira jul tre gånger (alla tre dagarna) trots att jag egentligen inte orkar och ändå känner jag mig otillräcklig för att jag inte hinner med alla länge nog. Tur att vi har bil den här gången iaf.


Såhär mysigt såg det ut här hemma förra julen...

Att dessutom behöva gå runt och känna ständigt dåligt samvete för att jag borde plugga mer gör inte saken bättre. Jag har så svårt att fokusera mig på böckerna just nu, även när jag verkligen försöker.

På dagens todo-lista:
  • Plugga - har ca 5 böcker kvar att plöja...
  • Baka pepparkakor med M - senare om det finns ork
  • Julklappspyssla - godis och broderi
  • Städa, handla, laga mat... det vanliga
  • Se film med M - försöker ha nåt roligt att se fram emot


Palmensita

Tråkigt å höra att du känner dig deppig :( Du har inte funderat på å jobba ett tag, med något som bara betyder något när du är där men som du inte behöver dra med dig hem? Något som inte e lika efterhängset och stressande som plugg. Kan vara skönt att den lediga tiden verkligen e ledig! Hoppas du får en riktigt god jul och tar hand om dig och lyssnar på dig själv hur mkt du orkar så att du får njuta! Puss



PUBLICERAT: 2008-12-22, 13:16:14 | URL: http://www.metrobloggen.se/dans
*lenita*

tack så jätte mycket för ängla kortet,det var jätte fint!

tänker på dig med min ängel!

kramar lenita



p.s we are queens of survival!!


Åsa

Tack så mycket för julkoret! Härligt med rävtema :D Jag såg en räv på tv idag, i Mitt i naturen, den var med söt fast den åt upp små söta sorkar.



Jag har inte fått några fler böcker, mycket dåligt. Har du det?



Hoppas du kan stressa ner i jul och bara vara!


Frida svarar

Lenita - roligt att du tyckte om änglakortet, det passade perfekt till dig. Hoppas du känner dig bättre. kramar



PUBLICERAT: 2008-12-29, 11:53:25 | URL: http://froggen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: