2009-08-05
 10:31:58

Bowling, Liseberg och halsont

Har nu mina två lediga dagar under denna sista arbetsvecka och känner att jag utnyttjar dem väl (iaf socialt). Igårkväll umgicks jag med mina bröder (eller livvakter som jag brukar kalla dem på stan :P) då vi spelade bowling och biljard. Idag ska jag och M på vårt årliga besök till Liseberg.

Som vanligt är det också en massa småprojekt jag hade hoppats på att hinna med, som att "renovera" cykeln, städa ur kylskåpet och köksskåpen, frosta av frysen, städa balkongen, plantera om samtliga växter, diverse pappersarbete, fixa symaskinen etc etc. Får se vad jag hinner ikväll och imorgon bitti. Måste försöka ta en sak i taget och inte tänka på allt. Det är inte alltid lätt att leva med en person med diagnosen utmattningssyndrom och därmed alltid behöva vara den drivande personen i förhållandet, speciellt inte när man själv inte har så mycket energi...

Börjar få ont i halsen och håller alla tummar för att inte bli sjuk (nu). Mamma och mormor har just haft en jobbig och segdragen förkylning. Vet hur jobbigt det blir för de andra på jobbet om man är sjuk... Inte kul att ligga hemma med både förkylning och blytunga samvetskval. Vill inte heller bli sjuk nästa vecka så jag inte kan åka till pappa som jag saknar så. Jag brukar få förstadiet till förkylning utan att det går längre, hoppas det är så även denna gång.

Nu ska jag försöka göra som Åsa säger och fokusera på den där glada känslan ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: