2009-08-14
 11:00:43

Fullspäckat schema

Igår hann jag inte med att blogga - tvättade (alla täcken,lakan, kuddar etc) hela dagen + var återigen på torget i småärenden. Idag är det också fullt upp - håller på att tvätta samtliga mattor där nere nu. Ska även försöka hinna med frissan (smidigt att ha en drop-in runt hörnet), omplanering av växter, städning av balkongen etc.

Anledningen till att jag håller på som jag gör just nu är att jag vill hinna klart så mycket saker som möjligt före skolstarten eftersom jag vet att när skolan väl börjat kommer jag inte hinna med nånting längre. Jag är t.o.m. beredd på att det kommer bli värre än i våras nu, med en tenta i veckan :( Så därför har jag gjort en lång att-göra-före-skolstarten-lista som jag nu betar av. Några av punkterna är:
  • Storstäda lägenheten grundligt
  • Städa ur bilen
  • Hälsa på pappa och farmor
  • Träffa kompisar jag inte träffat på ett tag
  • Pappersarbete
  • Repetera skolgrejer :(
  • Ordna upp allt det praktiska inför skolan
  • etc etc etc...
Ikväll blir det fest med klasskamraterna, ska bli kul att träffa alla och höra vad de haft för sig i sommar. Själv känns det inte som jag gjort någonting, förutom resan och jobbandet. Jag har ibland blivit tvungen att titta i min kalender för att minnas vad jag egentligen gjort på mina lediga dagar. Och visst, alla lediga dagar har varit dedikerade till någonting. Trots att jag försökt utnyttja tiden till max känns det inte så. Men nu ska jag ju försöka vara mer positiv, och se till det jag får gjort istället för tvärtom ;)


Klassbild från i höstas (alla är dock inte med)


Åsa

Jag godkänner härmed att du far runt som en skållad råtta, eftersom skolan börjar snart. Men sen när skolan är igång får du faktiskt låta hemmet förfalla lite så du inte sliter ut dig!



Och! Jag tycker du gjort massor i sommar! Det är lätt att glömma i efterhand, men du har gjort något varje dag egentligen. För om du inte har gjort nåt, då ligger jag nästan på minus! Men jag har ändå utmanat mig själv lite, sovit ut och varit mycket och pysslat i trädgården i Brösarp. Allt räknas! :)



PUBLICERAT: 2009-08-15, 12:05:01 | URL: http://smasaker.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: