2009-08-07
 11:49:46

Sjuker

Jag: Jag börjar få ont i halsen, hoppas jag inte blir sjuk.
Mamma: Ja, det är ju många som får svininfluensan nu!

Jag blev såklart sjuk. Ingen feber som tur var (hittills...) utan halsont, snuva, och den vanliga segheten i hjärna och muskler. Det är frustrerande att vara såpass sjuk att man inte orkar göra nåt vettigt samtidigt som man är tillräckligt frisk för att inbilla sig att man kan göra nåt och irritera sig över alla ogjorda saker... Eftersom jag inte klarar av att ligga still försökte jag igår mig på att städa och dona men det slutade i total utmattning och kallsvett (och ett något renare badrum).

Självklart är det perfekt sommarväder ute och jag klarar inte ens av att sitta på balkongen. Kan ju alltid trösta mig med att jag hade varit på jobbet och ändå inte kunnat ta del av vädret i vilket fall. Dessutom var det ju tur att jag blev sjuk nu och inte när skolan väl börjat för med det schemat har jag inte en chans att komma ikapp om jag missar nånting. Nu var jag väl duktig som försökte se det postiva i situationen? ;)

Insåg just att jag flera andra somrar lyckats bli sjuk just under mina sista arbetsdagar på sommarschemat. Som om jag haft nåt på gång i kroppen som brutit ut mot slutet när jag slappnat av eller nåt. Eller kanske helt enkelt för att det brukar gå förlylningar vid denna tid?

Nu ska jag lägga mig och dö en stund.


Åsa

Krya på dig! Jag tycker också att M borde passa upp dig!



Nej du lät inte svamlig i din kommentar, du har ju rätt, det är ju bra att jag iaf vet ungefär vad jag gör fel :)



PUBLICERAT: 2009-08-07, 15:01:27 | URL: http://smasaker.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: