2009-01-19
 18:46:46

Blåbärsthé och pepplista

Sitter med blåbärsthé ur min blåa fina thékopp och försöker värma mig. Har frusit hela dagen. Kan bero på trötthet. Igår hade jag en stentuff arbetsdag med dålig bemanning, alla var vi vikarier och jag hade ensam medicindelegering. Precis vad jag behövde efter tentan. Som tur var gick det bra och de vikarierna jag jobbade med var jätteduktiga. Men jag orkar inte med sådana dagar när jag redan blir slutkörd av skolan.

Idag började min nya kurs - anatomi. Den sägs bli en av de tuffaste - yeay! Massa massa råplugg, två tentor och en praktiskt examination. Dessutom ska vi ha "rörelsepalp." då vi måste ha på oss underkäder/bikini. Härligt. Jag känner mig sådär lagom smal och vältränad just nu efter jul :P

Just nu försöker jag bara ta en dag/stund i sänder så gott det går. Försöker hitta små ljuspunkter i tillvaron och saker att se fram emot så som...

♥ att träffa vänner jag saknar massor och inte sett på alldeles för länge
♥ att kunna hälsa på mormor snart
♥ att börja pyssla igen (har blivit pysseluppehåll nu iom den intensiva 2-veckorskursen)
våren
♥ allt nytt vi ska köpa till lägenheten när vi får tid
♥ att få se Benjamin Buttons otroliga liv på bio (jag måste se den, tänkte det så fort jag såg reklamen)

 
Bilder jag tog i veckan. Sådana dagar är det lättare att gå upp på morgonen...

Ps. Tack för alla fina kommentarer! ♥


*lenita*

har också druckit blåbärsthe som jag strött socker hjärtan i idag :)

kramar lenita


Fru Evelina

vad är det du pluggar nu igen? sjukgymnast?



kramis



PUBLICERAT: 2009-01-22, 18:10:31 | URL: http://evelinas.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: