2009-03-13
 09:53:52

Frida goes optimist

Jag jobbar verkligen på det här med att vara mer positiv som den inbitna pessimist (realist) jag är.

T.ex. häromdagen när jag, frusen och övertrött, skulle åka buss hem runt 17 på eftermiddagen med en fullproppad försenad buss, slaskregnigt väder, en stor skolryggsäck, 2 tunga matkassar som tvingades åka runt på golvet bland en massa sörja, gloende människor, knappt en ledig stång att hålla sig i under bussens krängningar etc.

Mitt när jag stod där och blev petad på av en pensionärskäpp, undanträngd av en barnvagn och knuffad av småbarn insåg jag att det hade kunnat vara värre. Det hade kunnat vara högsommar, 40 grader i bussen med ofungerande AC, ett svettigt skrikande tonårsfotbollslag hade kunnat invadera bussen, ungen bredvid mig hade kunnat spilla ut sin smältande glass på mina bara ben samtidigt som ett getingbo uppenbarade sig i busstaket...

Det går alltså att vara optimist även de gråaste av dagar. Det gäller bara att ha lite fantasi.


Åsa

Haha, Frida -den sanna optimisten! Det är rätt :) Tack för att du vill vara med i min intresseklubb! Jag kommer att skicka lösenord på bilddagboken.



PUBLICERAT: 2009-03-13, 16:07:15 | URL: http://smasaker.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: