2010-01-04
 19:39:03

2009 = året som försvann

Jag är fortfarande inne i min "feeling blue" - period men gör ett litet bloggförsök ändå, nu när det är nytt år och allt.

För det första har jag verkligen inte hunnit smälta att det är 2010 ännu (har knappt hunnit smälta att det inte är 2005 längre iofs). De senaste åren har verkligen bara försvunnit och för varje dag som går efter studenten blir det allt svårare att skilja de olika åren och händelserna åt.

När jag tänker på att det var 20 år sedan det var 1990 eller 10 år sedan år 2000 känns det helt galet. Fast å andra sidan har det hänt en hel del. På bara de senaste 10 åren har jag hunnit med största delen av högstadiet, hela gymnasiet, nya vänner, första pojkvännen, andra pojkvännen ;), studenten, flytta hemifrån, två halva universitetsutbildningar, ca 6 olika jobb, körkort, två utlandsresor och en hel del stress.

När jag tänker på 2009 är det nästan dimmigare än nåt av de andra åren; 2005 = studentåret, 2006 = flyttahemifrånåret, 2007 = intensiva plugg/jobb/körkortsåret, 2008 = nystartsåret, 2009 = ?


Saker som ändå hänt under året:

- Pluggat som en dåre både vår och höst
- Umgicks en del med de goa klasskamraterna, ffa Sara ♥
- Reste till Mallorca med M ♥
- Fick längre och ljusare hår
- Åkte till landet för första gången på säkert 4 år
- Hade återträff med gymnasietjejerna ♥ (tyvärr blev bilderna gryniga)
- Köpte ny kamera som förhoppningsvis kommer användas mer
- Tog tråkiga outfits-bilder som aldrig visades
- Fick en Iphone ♥
- Upptäckte ny musik, bl.a. Melissa Horn
- Hade födelsedagsfika med typ hela klassen (+ Issa) i mitt vardagsrum ;)
- Avslutade året som vanligt: med GP:s fyrverkerierer och vänner




Mina förhoppningar inför 2010:
  • Mindre stress = hitta strategier för att undvika sådana situationer
  • Färre krav
  • Leva mer i nuet
  • Prioritera bättre = saker jag vill göra istället för borde göra
  • Sova mer

Ps. Tack Elise för den jättefina kommentaren som jag helt hade missat!


Anonym

<3


Frida svarar

Vem gav mig ett hjärta? ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: