2009-08-09
 16:22:49

Husdjurstankar mitt i snuvigheten

Nu har jag äntligen fått tummen ur och uppdaterat följande inlägg med lite bilder som utlovades för längesedan (bättre hundra år senare än aldrig, right? ;)): Kryssning och Brännö.

Det har blivit en del prat om husdjur idag. M sitter och bombar mig med länkar på msn (ja, vi är töntiga som pratar msn när vi sitter så nära, men det är väldigt praktiskt nu när man har ont i halsen och behöver spara på rösten :P) med diverse youtube-klipp och bilder. Vi har nämligen sagt att vi ska försöka satsa på att skaffa hund när jag pluggat klart och vi flyttat till hus. Han älskar verkligen hundar, har alltid velat ha en men aldrig fått. Jag vill också väldigt gärna ha hund igen. M har nämligen kommit på en plan som skulle lösa vårt problem med hundvakt ;)


En Shetland Sheepdog är vi mest inne på ♥

Tills dess skulle jag gärna vilja ha nåt annat mindre djur, gärna två marsvin. Man mår så mycket bättre med djur, precis som jag och Fanny pratade om på jobbet för ett tag sen. Det här stod i en artikel i ett nr av Topphälsa: "Djur är inte bara ulliga och gulliga, de är rena dunderkuren för hälsan också. Människor som umgås med djur får bättre kondition, lägre blodtryck och mindre kolesterol. Stress, depressioner och ångest är också mindre vanligt förekommande. (...) Även en liten akvariefisk eller undulat kan förändra människors liv till det bättre."


Åsa

Kul att ni funderar på att köpa hund (i framtiden)! Jag borde köpa en fisk! ;)



PUBLICERAT: 2009-08-10, 15:52:58 | URL: http://smasaker.blogg.se/
Hanna

Kul att du kollar min blogg om hundar, när ni funderar på hund! Ja, det tar ju otroligt mycket tid och jobb, men det är det värt många gånger om! Sessan gör mitt liv så mycket lättare, och man mår så bra av att ha hund! Va hemskt att ditt ex övergödde sina hundar, låter förfärligt. Lycka till med hundköpandet, i framtiden! kussekram



PUBLICERAT: 2009-08-13, 13:12:38 | URL: http://www.metrobloggen.se/packleader
Maja

En innekatt skulle ni ju kunna ha där ni bor nu?


Froggen svarar

Maja: Jo visst, men dels tycker jag det är synd att behöva stänga inne en katt och dels vill inte M ha katt när vi bor så litet och han inte kan stänga till till sin "studio" etc... :(



PUBLICERAT: 2009-08-17, 21:16:02 | URL: http://froggen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: